مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت | دریچه منهول | 02144787073

تولید و نصب انواع مخازن مدولار

آی آر پلیمر ( ایستا پلیمر شریف) تولید کننده انواع مخزن آب، مخزن پلی اتیلن، مخزن کامپوزیت، مخزن گالوانیزه
ارائه دهنده و مجری انواع کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان و کفپوش صنعتی
02144787073

کلمات کلیدی

۲۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رزین و چسب اپوکسی

چسب اپوکسی در واقع ترکیبی از رزین اپوکسی و  هاردنر است. رزین اپوکسی دارای خاصیت چسبندگی بالایی است و میتواند به بستر های مختلف به خوبی بچسبد. همچنین این رزین ها از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار هستند. به ویژه برای محیط های اسیدی و قلیایی بسیار مناسب میباشند و از مقاومت ضربه ای و کششی خوبی برخوردار هستند.

کاربرد رزین اپوکسی

رزین اپوکسی و چسب اپوکسی کاربردهای بسیار زیادی دارند. از جمله این کاربردها عبارتند از استفاده از رزین ها در ساخت مخزن تحت فشار، ساخت کامپوزیت های با مقاومت بالا، استفاده از رزین اپوکسی و چسب اپوکسی در صنایع ساخت هواپیما، صنایع الکتریکی، ساختمان سازی، صنایع دریایی و … میباشند که با استفاده از چسب اپوکسی و رزین اپوکسی این صنایع رشد پیدا کرده اند. همچنین در پوشش مخازن نیز کاربرد زیادی دارند.

محصول مشابه: ماستیک پلی یورتان

قیمت رزین و چسب اپوکسی

در کنار این همه مزایای رزین های اپوکسی، از جمله معایب چسب و رزین های اپوکسی عبارتند از قیمت بالای این محصولات نسبت به دیگر انواع رزین که گران تر میباشد. قیمت این رزین ها و چسب اپوکسی به صورت کیلویی میباشد. از دیگر معایبی که میتوان در رابطه با رزین های کفپوش اپوکسی گفت این است که این رزین ها بدون استفاده از هاردنر در واقع یک ماده شکننده و حساس به ترک خوردگی است و اصلا شکل پذیر نیست. در مقابل در اثر ترکیب این ماده با هاردنر موجب میشود که انعطاف پذیری این ماده افزایش یابد و بتوان از آن استفاده کرد.

  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

کفپوش صنعتی اپوکسی

پس از تحویل کفپوش صنعتی سفارش داده شده اولین چیزی که در مورد کفپوش اپوکسی براق و خاکستری رنگ انبار جلب توجه می کند این است که بازتاب نور دیدن قفسه های ردیف پایین را بسیار آسانتر می کند. و در بار انداز و کارگاهی که با مواد خیس سرو کار دارند به یاری پوشش سخت پلی یورتان دیگر شاهد چاله های آب در گوشه و کنار نخواهند بود.

چگونه از کفپوش نگهداری کنیم تا ظاهر خوب خود را حفظ کند

جارو کشیدن اولین راه حل تمیز نگاهداشتن کفپوش صنعتی است. با استفاده زا یک جارو، فرچه یا غبار روب حداقل روزی یک بار مناطق کم رفت و آمد را تمیز کنید. با وجود مقاومت و تراکم بسیار زیاد رزین در کفپوش اپوکسی در صورت وجود شن و ماسه احتمال کدر شدن سطح وجود دارد و نیاز به مراقبت دارد.

 کفپوش صنعتی پلی یورتان

در صورت وجود مقادیر زیاد روغن و گریس بروی سطح بار اندازها این سطوح بدون توجه به مقاومت لیزخورندگی کفپوش صنعتی حتما خطر آفرین خواهند بود. سطوح کارگاه های خیس نیز هیچ وقت خشک نمی شوند و ممکن است به سطوحی پر از لجن تبدیل شوند. این سطوح خاص نیازمند تمیزکاری با بخارشو می باشند. خوشبختانه کفپوش های صنعتی پلی یورتان در مقابل چرخه های حرارتی سخت مقاوم می باشند. کفپوش اپوکسی صنعتی امروزه می توانند سال ها به خوبی نگهداری شده و سطحی قابل اطمینان برای سیمان ایجاد کنند.

محصول دیگر: پوشش ضد حریق سازه های فولادی و فلزی


  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

  یا‎ GRP ‎یا مخفف‎ FIBER Reinforced Plasticr ‎به معنی پلیمر های تقویت شده با الیاف می باشد. مهمترین نگرانی در ‏بخش صنعتی موضوع خوردگی می باشد. سالانه میلیاردها دلار صرف هزینه های جلوگیری از خوردگی و نگهداری در صنایع به ‏خصوص در حوزه مخازن کامپوزیت یا مخزن‎ GRP ‎با هندسه پیچیده مختلف میگردد.

خواص منحصر به فرد مخزن‎ آب  ‎ FRP مانند ‏مقاومت بالا در برابر خوردگی جایگزین بسیاری از فلزات گران قیمت گردیده است. این مصارف شامل لوله ها، مخازن ، داکت ها و فلنج ‏و اتصالات گردیده است. کامپوزیت های‎ FRP ‎با استفاده از ترکیبی پلیمر و الیاف استحکام بالا ساخته می شوند. فرایند ساخت مخازن کامپوزیت شامل رشته پیچی یا لایه گذاری دستی و یا‎ SMC ‎می باشد.

رزین های مورد استفاده در ساخت مخزن آب کامپوزیت یا مخزن‎ GRP ‎یا مخزن مدولار کامپوزیت، پلی استر، وینیل استر، پلی یورتان و ‏اپوکسی می باشد. این در حالیست که این رزین ها توسط الیاف شیشه یا الیاف کربن و یا الیاف آراماید تقویت می گردند. این الیاف ها به ‏صورت خرد شده، الیاف بلند یا واون جهت ساخت مخازن کامپوزیت یا مخازن مدولار مورد استفاده قرار میگیرند.

 

  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان بپردازیم. کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان به صورت گسترده ای در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته اند. مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان بحثی جذاب در این حوزه پوشش های ترموست می باشند. به صورت کلی پیشنهاد استفاده از نوع کفپوش توسط بخش مهندسی شرکت ها و با توجه به شرایطی که کارفرما از محل قصد بهره برداری دارد صورت می گیرد.

انتخاب کفپوش اپوکسی و یا پلی یورتان تا حد زیادی تحت تاثیر کاربری قرار دارد. به صورت کلی در سالن ها یا سوله هایی که کاربری سنگین و فوق سنگین صورت میگیرد، کفپوش اپوکسی به دلیل سختی بالاتر و مقاومت فشردگی بالاتر انتخاب برتری نسبت به پلی یورتان می باشد. این درحالیست که کفپوش پلی یورتان با توجه به نرمی ذاتی بالاتر دارای مقاومت خش پذیری و ضربه پذیری بالاتری در مقایسه با کفپوش اپوکسی می باشد و کاربرد بسیار زیادی در پارکینگ ها و سالن هایی با کاربری سبک دارد.

مقاومت شیمیایی و حرارتی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

برای مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان رفتار های متفاوتی را در برابر یک ماده شیمیایی از خود نشان می دهند. برای مثال کفپوش پلی یورتان یک گزینه بسیار مناسب در صنایع غذایی (تولید لبنیات) می باشند که تماس زیادی با اسیدلاکتیک دارا می باشند.

امروزه مباحث اقتصادی بسیار مهم بوده و قیمت تمام شده کفپوش ها برای کارفرما امری حساس می باشد. در مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان ، قیمت گذاری تحت تاثیر عوامل متعددی می تواند باشد. در حقیقت مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از نظر قیمت مثل مقایسه قیمت پرتقال و سیب می باشد. انتخاب مناسب نباید بر اساس قیمت اتفاق بیفتد بلکه می بایست بر اساس کاربری صورت گیرد.

  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

مخزن آب

مخزن آب در واقع به هر گونه وسیله برای ذخیره سازی و نگهداری آب گفته می شود. آب یکی از نیازهای اساسی انسان است و همیشه روستاها و شهرها در کنار رودخانه ها و آب ایجاد شده اند. بشر همواره از زمان های بسیار قدیم برای رفع این نیاز اساسی خود به ذخیره سازی آب اقدام کرده است. اولین منبع های آب مورد استفاده ی بشر سنگاب هاست. امروزه به دلیل افزایش نیاز بشر و گوناگونی نیازها شکل های مخزن آب بسیار متنوع است و از آنها میتوان برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده انسان قرار گیرد.

مخزن آب کامپوزیت نمونه ای نوین از منبع آب است که در سالیان اخیر مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل وزن سبک این نوع از تانکر آب ، استحکام خوب و انعطاف پذیری بالای مخزن کامپوزیت این مواد در ساخت مخازن آب مورد استفاده قرار گرفته است و مخزن آب کامپوزیتی امروزه با تنوع و گوناگونی بسیار زیاد تولید میگردد.

یکی دیگر از مخازن آب مخزن گالوانیزه میباشد که جنس آن از فلز میباشد و روی آن پوشش دهی میشود.

تانکرهای آب عمدتا به شکل استوانه ای و یا نزدیک به شکل استوانه اند. گاها می توان از تانکرهای آب برای ذخیره سازی آب و مایعات به عنوان مخزن ذخیره سازی آب موقت نیز استفاده کرد. تانکرهای آب عمدتا از جنس آهن و استیل می باشند. هرچند که امروزه تولید کنندگان بسیاری مبادرت به ساخت تانکرآب از جنس کامپوزیت کرده اند.

  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن در زمره پرفروش ترین مخازن نگهداری آب می باشد. مخازن پلی اتیلن به صورت گسترده توسط فرایندهای ماشینی و دستی و یا ترکیبی از موارد اشاره شده تولید می گردند. مخزن پلی اتیلن تولیدی با استفاده از فرایند قالب گیری چرخشی به صورت عمده بر پایه MDPE بوده که بعد از پودر سازی مواد اولیه درون قالب های گرم و در سه جهت چرخش داده می شوند. این مخازن به صورت چند لایه نیز قابلیت تولید دارند.

مخزن پلی اتیلن امروزه به صورت گسترده ای جهت نگهداری آب و فاضلاب کاربرد دارند. مخزن پلی اتیلن نگهداری فاضلاب الزامات غذایی خاصی را جهت تماس با اب شرب دارا نمیباشند این در حالیست که مخزن پلی اتیلن برای آب می بایست دارای تاییدیه های بین المللی و داخلی جهت نگهداری آب را داشته باشد. مخزن پلی اتیلن جهت نگهداری آب می بایست دارای استحکام مکانیکی و طراحی استانداردی باشد تا بتواند در طول دوره بهره برداری جوابگوی نیازهای مشتری باشد.

قیمت مخزن پلی اتیلن چند لایه

مخازن پلی اتیلن تولیدی با استفاده از قالبگیری چرخشی به صورت بسیار گسترده ای در کشور در حال تولید می باشد. تعداد تولید کنندگان مخازن پلی اتیلن در کشور در سال ها گذشته و با توجه به کمبود آب روز به روز در حال گسترش است.

محصول پیشنهادی: مخزن آب

قیمت مخازن پلی اتیلن تحت تاثیر قیمت مواد اولیه تولیدی توسط پتروشیمی های داخل می باشد. با ازدیاد نرخ پلی اتیلن MDPE یا پلی اتیلن با دانسیته متوسط، قیمت تمام شده مخازن افزایش می یابد. مخزن پلی اتیلن روتو مولدینگ یا تولید شده با فرایند چرخشی، با توجه به اینکه در چه محلی قرار می گیرد، می تواند تک لایه یا چند لایه باشد. با ازدیاد تعداد لایه ها و نوع لایه ها می تواند قیمت تمام شده محصول را افزایش می دهد. هزینه های مربوط به مواد اولیه ، کامپاند سازی و سربار مربوط به مخازن پلی اتیلن چندلایه بیشتر از مخازن تک لایه می باشد.

  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

ماستیک پلی یورتان چیست؟

ماستیک پلی یورتان یا چسب پلی یورتان برای درزبندی و آب گیری سطوح استفاده میشود. پلی یورتان ها معجزه چند دهه اخیر در حوزه صنعت پلیمر هستند. تنوع گسترده پلی یورتان ها در صنایع مختلف سبب جذابیت آنها شده است. بعد از کفپوش اپوکسی که پوشش های بسیار خوبی بودند ، پوشش پلیمری با جنس پلی اورتان با عنوان کفپوش پلی یورتان غوغایی به پا کرده اند. ماستیک پلی یورتان از همین خانواده هاست و ترکیبی تک جزیی یا دو جزیی می باشد که چسبندگی و انعطاف پذیری بسیار بالایی به سطح بتن ، فلز و چوب دارد.

مزایای استفاده از ماستیک یا چسب پلی یورتان

۱. خواص الاستیسیته بسیار بالا

۲. چسبندگی بسیار زیاد به سطح بتن ، فلز و چوب

۳. مقاومت نوری بسیار بالا

۴. مقاومت شیمیایی بالا

۵. مقاومت سایشی بسیار زیاد

۶. مقاومت بالا در برابر رطوبت

کاربرد ماستیک پلی یورتان یا پلی اوره

۱. درز انبساطی و ژوئن های ساختمانی

۲. آب بندی درزهای موجود

۳. کانالهای انتقال آب

۴. درز بندی و آب بندی لولها

۵. درز بندی مخازن آب آشامیدنی

۶. درز بندی تصفیه خانه های تب

  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

مستربچ زیست تخریب تجزیه پذیر چیست؟

مستربچ زیست تخریب تجزیه پذیر ( OXO-Bio degradable ) حاوی درصد بسیار پایینی از کاتالیست های خاص می باشد که بعد از اضافه نمودن 1% الی 3% از مستربچ به مواد اولیه، قابلیت زیست تخریب تجزیه پذیر کردن محصول نهایی را دارد و به آن مستربچ زیست تخریب پذیر میگویند. در واقع مستربچ زیست تخریب پذیر عبارت است از مستربچ هایی که به وسیله میکروارگانیسم هایی مواد شیمیایی موجود در آنها تخریب و تجزیه میشوند. که به آنها مستربچ زیست تخریب پذیر یا مستربچ زیست تخریب تجزیه پذیر میگویند.

محصول پیشنهادی: کفپوش اپوکسی

مستربچ هوا زیست تخریب تجزیه پذیر

از دیگر محصولات مستربچ زیست تخریب پذیر یا مستربچ زیست تخریب تجزیه پذیر محصول مستربچ هوا زیست تخریب پذیر شرکت ایستا پلیمر شریف میباشد. این محصولات مستربچ زیست تخریب پذیر در مجاورت هوا هستند و سازگار طبیعت میباشد.



  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

گریتینگ کامپوزیت چیست؟

مزایای گریتینگ های فایبرگلاس

1. استحکام ویژه بسیار بالاتر در مقایسه با گریتینگ های گالوانیزه

2. عایق حرارت و عایق جریان الکتریسیته

3. مقاومت محیطی بسیار بالا

4. مقاومت شیمیایی بالا

5. قابلیت ایجاد سطح زبر بر روی گریتینگ جهت جلوگیری از لیز خوردن

6. قابلیت جابجایی آسان

7. قابلیت ارتجاعی بالا

8. برشکاری و سوراخکاری بسیار آسان

9. تنوع بسیار بالا در شکل ظاهری

کاربرد گریتینگ فایبرگلاس

گریتینگ کامپوزیت کاربردهای در حوزه های مختلف زیادی دارند، از جمله این کاربردها را میتوان جهت استفاده در حوزه های زیر پیشنهاد داد:

1. دریچه منهول کامپوزیت

2. نردبان 

3. روکش و سازه پله

4. کاور کانال

5. پوشش کف

6. عرشه

7. آشغال گیر  

 

  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

کاشی ضد اسید

کاشی ضد اسید از دیگر محصولات شرکت ایرانیان ایستا پلیمر شریف میباشد. کاشی ضد اسید برای جلوگیری از خوردگی کاشی در برابر اسید و قلیا میباشد. ممکن است در مکانهایی امکان وجود دیگر مصالح و ملات ضد اسید وجود نداشته باشد و مجبور باشیم که در آنجا فقط از کاشی های ضد اسید استفاده کنیم. شرکت ایرانیان ایستا پلیمر شریف، توانمند در تامین انواع ملات های ضد خوردگی بر پایه رزین های پلی استر، وینیل استر، فوران و اپوکسی می باشد: ملات ضد اسید و قلیا.

آجر ضد اسید - ملات ضد اسید

آجر ضد اسید یکی دیگر از مصالح و ملات ضد اسید با داشتن مقاومت شیمایی بسیار بالا، محافظت خوبی در برابر تنش های مکانیکی و حرارتی ایجاد می کنند. در شرایطی که تنش های شیمیایی، حرارتی و سایشی در کنار هم باشند لاینینگ ها و پوشش های معمول و حتی آلیاژ های فلزی مقاوم نیز کارآمد نخواهد بود. در این شرایط آجرهای سرامیکی بهترین انتخاب جهت لاینینگ تجهیزات می باشند که بیش از چند دهه است توانمندی خود را به اثبات رسانده اند.

محصول مرتبط: پوشش ضد رطوبت

جهت افزایش ایمنی و اطمینان از آب بندی کامل با افزودن لایه ای اضافه از لایه دوم ملات ضد اسید و یا لایه رابرلایند در زیر آجرهای سرامیکی از هرگونه نشت مواد خورنده به بیرون جلوگیری می شود. کاربرد آجر ضد اسید و ملات های ضد اسید: استفاده در محیط اسیدی، آب دریا، محیط قلیایی، حلال های قطبی

  • irpolymer آی آر پلیمر