مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت | دریچه منهول | 02144787073

تولید و نصب انواع مخازن مدولار

آی آر پلیمر ( ایستا پلیمر شریف) تولید کننده انواع مخزن آب، مخزن پلی اتیلن، مخزن کامپوزیت، مخزن گالوانیزه
ارائه دهنده و مجری انواع کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان و کفپوش صنعتی
02144787073

کلمات کلیدی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عایق مخازن آب

این مطلب سایت ایستا پلیمر شریف به عایق مخازن آب و اهمیت عایق بندی مخازن اختصاص پیدا میکند. امروزه به دلیل مصرف بیش از حد انرژی جهت حفظ و عدم هدر رفتن منابع طبیعی از جمله آب باید از عایق‌بندی مخازن بهره گرفت. با توجه به اینکه متأسفانه تکنولوژی بازیافت انرژی و منابع طبیعی نیز به‌ طور صحیح در دسترس نمی‌باشد، برای جلوگیری از هدر رفتن آب باید به بهینه‌سازی و عایق‌بندی مخازن پرداخت.


  با دید محیط زیستی می‌توان به کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای اشاره کرد. با عایق‌بندی انتقال حرارت کاهش می‌یابد در نتیجه از یخ‌ زدگی مایع ( استفاده از مخازن چهار لایه فوم دار ) و یا گرم شدن آن جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر نوعی از عایق برای ضد حریق کردن مخازن با عنوان پوشش ضد حریق نیز امنیت مخزن را در برابر آتش‌سوزی و از بین رفتن مخزن آب و مایع درون آن نجات می‌دهد.

روش عایق‌ بندی مخازن آب

1. نوعی از عایق‌بندی سنتی، ایزوگام و قیرگونی می‌باشد. این نوع عایق زمان اجرای به نسبت طولانی دارد و مشکل اساسی آن وجود ترکیبات آلی فرار است.
2. نوعی از عایق‌بندی برای پر کردن خلل و فرج داخلی مخازن و عدم نفوذ آب به خارج از مخزن استفاده از پودر پلیمری می‌باشد. این پودر پلیمری که اغلب بر پایه آکریلیک یا استایرن آکریلیک می‌باشد با سیمان و آب ترکیب می‌شود و واکنش می‌دهد. نواقص و ترک‌ها را از بین برده و ازآنجایی‌ که پودر پلیمری آب‌گریز است با مایع درون آن هیچ‌ گونه واکنش نمی‌دهد و عایق مناسبی می‌باشد.

ادامه مطلب را در لینک زیر ببینید:

عایق بندی مخازن


  • irpolymer آی آر پلیمر
  • ۰
  • ۰

مخازن ذخیره سازی می تواند بتنی، فلزی و پلاستیکی باشد. بر اساس کاربرد هر کدام از این مخازن در یک کاربری خاص مفید هستند و میتوان از منبع پلاستیکی آب آشامیدنی و یا منبع فلزی برای نگهداری آب استفاده کرد. یکی از عمده مصارف مخزن، ذخیره سازی آب شرب است.

انواع مخزن پلاستیکی و کاربرد در آب شرب:
1- مخازن یک لایه پلی اتیلن برای مصارف صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، نساجی استفاده میشود.
2- مخازن سه لایه به دلیل عدم نفوذ نور خورشید توسط لایه ضد اشعه یو وی مقاومت بالایی در برابر هر گونه تخریب دارد و آنها ضد جلبک هستند.

استفاده از مخازن پلاستیکی از جنس مخزن پلی اتیلن چند لایه ، هزینه حمل و نقل، تجهیزات و از نظر زمان نصب بسیار مقرون به صرفه است.

به طور کلی مخزن پلی اتیلن دارای مزایایی از جمله عایق حرارتی، وزن کم، مقاومت خوردگی، تعمیرات آسان، نصب آسان اتصالات، قابلیت تولید در رنگ های متفاوت را دارد. اما از معایب آن، انبساط حرارتی زیادشان است. همچنین در برخورد با جسم تیز امکان پارگی دارد و قابلیت اشتعال پذیری را دارد.

مخزن پلاستیکی آب آشامیدنی

چگونه مشکل رشد جلبک در مخازن آب آشامیدنی را برطرف کنیم؟
از آنجایی که رشد جلبک در مخزن آب بسیار دیده شده است باید راه کارهایی را جهت تولید بهترین و با کیفیت ترین مخزن ذخیره سازی آب شرب پیش گرفت. عواملی که سبب بوجود امدن رشد جلبک میشود، حرارت می باشد. پس باید آب درون مخزن از تغییرات دمایی و گرمای شدید به دور باشد که مخازن فوم‌دار یک انتخاب مناسب است.

  • irpolymer آی آر پلیمر