مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت | دریچه منهول | 02144787073

تولید و نصب انواع مخازن مدولار

آی آر پلیمر ( ایستا پلیمر شریف) تولید کننده انواع مخزن آب، مخزن پلی اتیلن، مخزن کامپوزیت، مخزن گالوانیزه
ارائه دهنده و مجری انواع کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان و کفپوش صنعتی
02144787073

کلمات کلیدی

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دریچه منهول

 

حتماً برای شما هم پیش آمده است که در خیابان در حال رانندگی هستید و ناگهان چاله بزرگی برای شما نمایان می شود این چاله ها در واقع منهول هایی هستند که برای تاسیسات و بازدید از تاسیسات مختلف مثل مخابرات فاضلاب بر و غیره مورد استفاده قرار می گیرند  اتفاقی که می‌افتد این است که ممکن است این دریچه های منهول مورد سرقت قرار بگیرند و یا به دلیل چدنی بودن جنس آنها و فشار حاصل از عبور ماشین‌های سنگین شکسته شوند.

 

جنس دریچه منهول

دریچه منهول از جنس های مختلفی ساخته می شود دریچه منهول چدنی و یا بتنی از جمله دریچه های قدیمی مورد استفاده در سطح شهر و جاده ها هستند این دریچه ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند به دلیل وزن بالای آنها فشار بالایی را مورد تحمل قرار می‌دهند
به دلیل جنس آهنی این درب منهول ها ممکن است که سارقین ترغیب شوند که این دریچه ها را به سرقت ببرند از این رو برخی از منهول های سطح شهر ممکن است بدون درب باقی بمانند و این می‌تواند برای عابرین و همچنین خودروهای در حال حرکت بسیار خطرناک باشد.
پلیمر شریف تولیدکننده انواع درب منهول و منهول و هندهول برای این مشکل چاره ای اندیشیده است و با تولید دریچه منهول کامپوزیتی ضد سرقت که به صورت قفل دار تولید می‌شود جلوی این مشکل را گرفته است همچنین دریچه منهول ممکن است از جنس پلی اتیلن باشد که باز قابلیت ضد سرقت را دارد درب کامپوزیتی با استفاده از تکنولوژی روز پلیمری به دلیل استفاده از الیاف شیشه در میانه مولکولهای درب منهول از مقاومت خوبی در برابر فشار ضربه خوردگی ناشی از بارانهای اسیدی و مواد شیمیایی و رطوبت برخوردار است.

 

دریچه منهول - درب منهول

 

درب منهول چیست؟

درب منهول یا دریچه منهول بازدید یا تعمیز ، صفحه قابل جابجایی است که درپوش را از دهانه منفذ تشکیل می دهد ، یک دهانه به اندازه کافی بزرگ برای عبور از یک شخص که به عنوان یک نقطه دسترسی برای یک طاق یا لوله زیرزمینی استفاده می شود. برای جلوگیری از سقوط هرکسی یا هر چیز و جلوگیری از ورود افراد و مواد غیر مجاز طراحی شده است.
روکش چاله ها اغلب از چدن ، بتن یا ترکیبی از این دو ساخته می شود. این باعث می شود که آنها ارزان ، قوی و سنگین باشند و معمولاً بیش از 113 کیلوگرم وزن دارند. این وزنه به عبور و مرور از روی آنها کمک می کند تا در جای خود قرار بگیرند و حذف افراد غیر مجاز بدون ابزار مناسب را دشوار می کند.

 

مزایای دریچه منهول

دریچه منهول ممکن است از پلاستیک تقویت شده با شیشه یا سایر مواد کامپوزیتی (به ویژه در اروپا ، یا جایی که سرقت پوشش نگران کننده است) ساخته شود. به دلیل قانون محدود کردن وزن قابل قبول برای دست زدن به دستی ، اروپا شاهد حرکت به سمت مواد پوشش منفذ کامپوزیت با وزن سبک تر است که از مزایای مقاومت در برابر لغزش بیشتر و ویژگی های عایق الکتریکی نیز برخوردار است.

یک دریچه منهول بر روی یک پایه فلزی قرار دارد ، با یک لبه داخلی کوچکتر که متناسب با پوشش است. پایه و پوشش گاهی اوقات "ریخته گری" نامیده می شود ، زیرا آنها معمولاً توسط یک فرآیند ریخته گری ، به طور معمول روش های ریخته گری شن و ماسه ، ساخته می شوند.
سوراخهایی را در پوشش منفذ سوراخ کنید ، پالو آلتو ، کالیفرنیا ، ایالات متحده آمریکا

روی درب  منهول معمولاً سوراخ های برداشتن دریچه وجود دارد که برای بلند کردن آنها یک ابزار دسته قلاب وارد می شود. سوراخ های سوراخ می توانند برای درپوش ضد آب بیشتر پنهان شوند ، یا می توانند باعث تابش نور شوند. برای برداشتن آنها از چاله سوراخ یا قلاب معمولاً استفاده می شود ، اگرچه می توان از ابزارهای دیگری نیز استفاده کرد ، از جمله آهن ربا.

 

دریچه منهول


 

اگرچه این درب ها بسیار بزرگ هستند و به راحتی جمع نمی شوند ، اما همه جا بودن آنها و الگوها و توضیحات زیادی که روی آنها چاپ شده است ، برخی افراد را به جمع آوری تصاویر جلد از سراسر جهان سوق داده است. طبق گفته Remo Camerota ، نویسنده کتابی در این زمینه با عنوان Drainspotting ، 95٪ از شهرداری های ژاپن طرح جلدی خود را دارند که اغلب دارای رنگ منبت کاری شده رنگارنگ است.

پوشش منافذ با وجود وزن و سنگین بودن برخی اوقات به سرقت می رود ، معمولاً برای فروش مجدد به عنوان قراضه ، به ویژه هنگامی که قیمت فلز افزایش می یابد.

روکش های چاله ممکن است مشخص شود که چه نوع خدماتی در زیر آنها وجود دارد و چه گروهی این خدمات را حفظ می کند ، مانند سیستم آب محلی ، شرکت مخابرات ، خدمات مترو یا قطار یا شرکت گاز طبیعی.

نام "چاله" گاهی تغییر داده می شود تا جنسیت آن خنثی باشد. به عنوان مثال ، شهر برکلی ، کالیفرنیا ، اصطلاح رسمی را در سال 2019 به "حفره نگهداری" تغییر داد.

 

دریچه منهول کامپوزیت

 

دریچه منهول گرد

 

این سوال را مطرح میشود که چرا دریچه منهول به طور معمول گرد است (در بعضی کشورها) وقتی آنها از آن به عنوان یک سوال مصاحبه شغلی پرسیدند ، مشهور شد. ایستا پلیمر شریف در ابتدا به عنوان ارزیابی روانشناختی چگونگی نزدیک شدن سوال با بیش از یک پاسخ صحیح به این معنا بود ، این مسئله چندین توضیحات جایگزین از توتوولوژی ("پوشش منهول ها به دلیل گرد بودن منافذ گرد هستند" گرفته تا تولید شده است. فلسفی

دلایل شکل گیری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1.     یک دریچه منهول گرد نمی تواند از طریق دهانه دایره ای خود سقوط کند ، در حالی که اگر یک سوراخ سوراخ مربع شکل به صورت مورب در سوراخ قرار گیرد ، ممکن است به داخل آن بیفتد. وجود یک "لب" که درپوش را نگه داشته است به این معنی است که سوراخ زیرین از پوشش کوچکتر است ، به همین دلیل ممکن است اشکال دیگر کافی باشد. (یک مثلث Reuleaux یا منحنی دیگر از عرض ثابت نیز برای این منظور مناسب است ، اما ساخت روکش های گرد بسیار آسان تر است.)
  2.     لوله های گرد قوی ترین و کارآمدترین ماده در برابر فشرده سازی زمین اطراف آنها هستند.
  3.     یک دریچه منهول گرد با قطر مشخص دارای مساحت کوچکتر از یک پوشش مربع با همان عرض است ، بنابراین برای ریخته گری پوشش سوراخ سوراخ به مواد کمتری نیاز است ، این بدان معنی است که هزینه کمتری دارد.
  4.     سطوح یاتاقان قاب ها و پوشش های چاله ها برای اطمینان از صافی و جلوگیری از تخلیه آنها توسط ترافیک ، تراش خورده اند. ماشینکاری با استفاده از دستگاه تراش بسیار راحت است.
  5.     پوشش های دایره ای نیازی به چرخش ندارند تا با منافذ تراز شوند.
  6.     یک دریچه منهول گرد می تواند با غلتاندن راحت تر حرکت کند.
  7.     یک دریچه منهول گرد می تواند با یک چهارم چرخش به راحتی در جای خود قفل شود (همان کاری که در کشورهایی مانند فرانسه انجام می شود) ، که باعث می شود آنها بدون ابزار خاصی باز شوند. پوشش های قفل شونده برای مقاومت در برابر جدا شدن ، نباید به همان اندازه سنگین ساخته شوند.

منبع: ویکی پدیا

  • irpolymer آی آر پلیمر